29. októbra 2014

Zbierka: Třináctá hodina

Zdroj: www.howardhorror.cz
Vonku zúril október. Šklebáci drankali od rodičov prachy alebo spoluprácu kvôli divným kostýmom, v ktorých budú chodiť otravovať a vydierať ľudí, aby dostali sladkosti. Dokonca aj niektorí, na prvý pohľad rozumne uvažujúci a odrastenejší jedinci podľahli tomuto importovanému sviatku a úplne im z toho ruplo v bedni. Na svetlo sveta sa začali predierať aj rôzne hororové spisky. Jeden taký sa dostal do rúk aj mne.

Napriek tomu, že nie som fanúšik hororu, helouvínu, ani ničoho podobného, rozhodol som sa dať tomuto dielku šancu. Už len preto, že je zadarmo, vo vhodnom formáte a veľmi dobre technicky spracované. Keďže som si pred stiahnutím knihy svedomito prečítal varovanie editora, vedel som do čoho lezem. Pre istotu som si nainštaloval luxusné gumenné ružové rukavice model "Make-up Artist Podlahových krytín". O niekoľko sekúnd neskôr som už jednu vyzliekal, pretože sa odmietla kamarátiť s touchscreenom na Sprievodcovi (poznámka prekladateľa: Amazon Kindle Paperwhite). Druhá išla dole o chvíľu neskôr, keď som zistil, že kečupu, semena a ostatných telesných tekutín nebude až tak veľa.

Táto zbierka je veľmi dobre spracovaná a jej autor, Honza Vojtíšek, si dal naozaj záležať. A tak trochu prekvapí, že je dostupná úplne zadarmo (na rozdiel od mnohých platených a o dosť horšie spracovaných kníh). Striedajú sa v nej poviedky českých a poľských autorov. Pred každou vás čaká pomerne výdatný pokec o autorovi nasledujúceho textu a potom už vášmu hororovému zážitku nestojí nič v ceste. No, hororovému... Nájde sa tu všeličo od jednoduchých prvoplánových hnusobstiev, cez rôzne spravodlivosti vo vlastných rukách, strašidelné lesy a ventiláciu mužských sexuálnych fantázii o spolužiačkach zo školy až po akýsi pokus o lyriku alebo čo to bolo. Pocit napätia vyvolala snáď len jediná poviedka. Tá z prostredia lesov a horárne. Najhoršie mi dole očami išiel asi práve ten vyššie spomínaný pokus o umenie (alebo čo to malo byť) od Dawida Kaina (autor je vraj o.i. aj básnikom, to vysvetľuje mnohé).

Nemôžem povedať, že by ma táto kniha nejako ohúrila, ale to je asi dané aj mojím vlažným (ne)záujmom o horor. Fanúšikovia strašenia, hnusu a semena si podľa mňa prídu na svoje. Ak sa im túto zbierku podarí na tých internetoch nájsť.

Zostavil: Honza Vojtíšek
Vydavateľ: Howard, www.howardhorror.cz
Rok vydania: 2013
Väzba: eKniha
Jazyk: Český
Počet strán: 232
ISBN: 978-80-260-4831-2
Sťahujte TU.

Send to Kindle

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára